fredag den 16. september 2016

Så er vi igang!

Tiden går hurtigt, og vi har allerede været på Vostrup i en måned. Det har været så spændende, da alt er nyt, og fordi man hele tiden er på i forhold til at være sammen med de andre elever og med sin værelseskammeret/værelseskammerater. Jeg personligt har aldrig haft det bedre. På Vostrup kan jeg lave det jeg elsker hele tiden, og jeg kan være sammen med andre, der elsker det ligeså meget som jeg selv. – Og så er man er accepteret lige meget hvad.  

Den første uge startede med, at vi alle ankom om søndagen. Nervøse og spændte var vi vist alle, og bange for at sige farvel til vores forældre og forlade alt det, vi var vant til. Senere på ugen mødte vi vores kontaktgrupper og lærte hinanden at kende. Vi fik et rigtigt godt sammenhold - også på trods af forskelligheder. I opstartsugen lavede vi også et lille skuespil med vores bord-grupper, som vi skulle vise til alle de andre. Det var svært og lidt grænseoverskridende, da man ikke kendte folk så godt endnu. Det hårdeste i opstartsugen var cykelturen! Puha det var lidt hårdt (men vi er jo heller ikke en idræts efterskole), men vi blev rystet godt sammen.

Man vænner sig hurtigt til rutinen, og efter noget tid begynder man at holde af de ting, man i starten syntes var lidt irriterende - så som morgenmotion, morgenmad osv. Vi er allerede ved at skabe vores interne jokes, nogle er begyndt at flirte og nogle er blevet kærester.
Det hyggeligste jeg ved er, når vi har fælles samling, og når vi sidder og spiller og synger sammen, bare fordi vi har lyst. Det er det, der gør Vostrup så hyggelig.

-Lærke N.M Jensen






Ingen kommentarer:

Send en kommentar